Tarieven en betalingen
Wist u dat alle tandartstarieven in Nederland gelijk zijn? De actuele lijst van prestaties, codes en tarieven vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. De overheid heeft bepaald dat tandartsen niet hun eigen tarieven mogen bepalen. Heeft u een uitgebreide behandeling nodig? Dan maken wij graag vooraf een begroting. Nadat wij het behandelplan met u hebben besproken, krijgt u deze begroting op papier of per mail van ons mee als het bedrag meer dan € 150 is of als u daar om vraagt. Dan weet u waar u aan toe bent.
Wilt u graag weten wat er door de verzekering wordt vergoed of wat er nog over is van de jaarlijkse
vergoeding? Dan is het raadzaam contact op te nemen met uw verzekeraar, zij kunnen u de juiste
informatie geven hierover. Maar ook in de praktijk kunnen we naar uw verzekering kijken.
Voor informatie omtrent de tarieven kunt u gewoon zelf kijken door op de link te klikken of contact met ons opnemen. De onderstaande tarieven gelden vanaf 1 januari 2025.
https://www.allesoverhetgebit.nl/
Betalingen
Wij werken met het bedrijf PAYT dat onze rekeningen verwerkt. Van hen krijgt u een betaalverzoek. Als u bent verzekerd voor de tandarts dan wordt het verzekerde bedrag eerst automatisch van uw rekening afgetrokken.
Op de factuur die u ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Als u niet verzekerd bent voor tandarts kosten, krijgt u rechtstreeks van PAYT (met ons logo) een factuur met betaalverzoek. De facturen worden naar u verstuurd via de mail, als u dit graag per post wil, kunt u dat bij ons aangeven.
De software van Payt maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke
online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen
en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een betalingsregeling
wilt treffen. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat
en veilig omgaat met uw gegevens.
Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina speciaal voor
patiënten of neem rechtstreeks contact met ons op.
Betalingsvoorwaarden Praktijk
De praktijk verstuurt en incasseert zelf de rekeningen voor de zorg die u bij ons heeft gehad. Wij voldoen
hierbij uiteraard aan alle van toepassing zijnde wet- en regelgeving. Voor de betalingsvoorwaarden sluiten wij aan bij de algemene betalingsvoorwaarden voor tandheelkundige zorg in Nederland. Deze kunt u vinden op de website van de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde).
Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening bij ons?
Wij verwachten dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening, dit is 14
dagen na het ontvangen van de factuur. Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, wordt
er vanuit Payt een herinnering voor de betaling gestuurd.
Mocht u onverhoopt de kosteloze herinneringen onbeantwoord laten, maken wij voor een
buitengerechtelijk incassotraject gebruik van Payt debiteurenbeheer. Daarbij zullen ook wettelijke rente
en incassokosten in rekening worden gebracht.
We streven ernaar om de kosten van de zorg zo laag mogelijk te houden. Voorkom verhogingen door
tijdig te betalen en maak zoveel mogelijk gebruik van de digitale mogelijkheden die wij u daarbij bieden
zoals online betalen via iDeal.
Zorg ook dat wij altijd beschikken over uw actuele persoons- en verzekeringsgegevens. Dat voorkomt
onnodige vertragingen, kosten en administratieve werkzaamheden.
Voor vragen over uw rekeningen verzoeken wij u zoveel mogelijk gebruik te maken van digitale
hulpmiddelen. U kunt daarvoor reageren per e-mail op uw factuur door te kiezen voor e-mail
beantwoorden of gebruik te maken van ons factuurportaal. We zullen u dan zo spoedig mogelijk een
antwoord geven.
Onderstaand nog een tip v.w.b. belastingen.